Monday, March 21, 2011

Practice # 4

1.
   Private Sub btnNumber_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnNumber.Click  
     Dim number As Integer = txtNumber.Text  
     Dim x As Integer = 0  
     lstNumber.Items.Clear()  
     For x = 1 To number  
       lstNumber.Items.Add(x & " item")  
     Next  
   End Sub  
 End Class  

2.
 Public Class Form1  
   Private Sub btnTotal_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnTotal.Click  
     Dim pay, months, total As Integer  
     months = 0  
     total = 0  
     pay = CInt(txtPay.Text)  
     Do While total < 10000  
       total += pay  
       months += 1  
     Loop  
     lblTotal.Text = (months / 12).ToString("f1")  
   End Sub  
 End Class  

3.
 Public Class Form1  
   Private Sub btnAdd_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnAdd.Click  
     For x = 1 To 10  
       For y = 1 To 10  
         Dim button1 As New Button  
         button1.Location = New Point(40 * x, 40 * y)  
         button1.Width = 40  
         Me.Controls.Add(button1)  
         button1.Text = x * y  
       Next  
     Next  
   End Sub  
   Private Sub btnClose_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnClose.Click  
     Me.Close()  
   End Sub  
 End Class  

No comments:

Post a Comment